شرکت خدماتی تهران

شرکت خدماتی تهران

ارائه خدمات شبانه روزی و فوری
شرکت خدماتی تهران

شرکت خدماتی تهران

ارائه خدمات شبانه روزی و فوری

لوله بازکنی سعادت آباد

شاید برای اکثر مردم در تهران و شهرهای دیگر تا به حال مشکل گرفتگی و مسدود شدن کف شور آشپز خانه یا سرویس بهداشتی و ...رخ دهد اما عوامل موثر در گرفتگی لوله ها چیست ؟ مسدو شدن لوله ی فاضلاب دلایل زیادی دارد که از جمله ی آن :

1-استفاده ی نامناسب و غیر اصولی 

2-رعایت نکردن بهداشت در هنگام شست و شوی ظرف ها 

3-ریختن پسماند غذا و تفاله چای و روغن ظرف ها در سینک آشپز خانه

4-ریختن دستمال کاغذی در کاسه توالت 

5=تمیز نکردن حیاط منزل و در نهایت رفتن شاخ و برگ و خاک درختان و ماشین ها به داخل کف شور پارکینگ

6-رعایت نکردن کارگران ساختمانی  و ریختن نخاله و سیمان و گچ داخل لوله ها

7- تمیز نکردن پشت بام منزل در نهایت رفتن شن و ماسه همزمان با بارش باران به داخل کف شور پشت بام

8-رعایت نکردن اصول لوله کشی ساختمان توسط لوله کش در نهایت نداشتن شیب مناب و استفاده ی نامناسب از زانویی ها و شتر گلو 

و بسیاری دلایل دیگر که همه ی این ها منجر به مسدود شدن لوله می شوند که اکثر آن ها عدم توجه خود ما به طرز استفاده و نادیده گرفتن برخی چیز ها هستن


راه حلی مناسب برای لوله بازکنی

امروزه نیز برخی از روش های سنتی مانند ریختن سرکه و جوشاندن آب روی لوله های مسدود شده استفاده می کنند که در انسدادهای شدید کاملا بی تاثیر است. بهترین راه حل این است که از یک متخصص خوب بخواهید مشکل مسدود شدن لوله های شما را بدون پول اضافی و بدون مشکل حل کند.


برای باز کردن لوله توسط فنر کدام شرکت معتبر می باشد؟

برای پاسخ به این سوالات ما ابتدا از محلول های غیر  شیمیایی  و خود ساخته برای رفع گرفتگی استفاده می کنیم اما طرز ساخت این محلول ها به صورت می باشد؟

ابتدا کمی سرکه و جوش شیرین و یک پارچه  معمولی و نخی نیاز دارید . که ما طرز ساخت این محلول و چگونگی استفاده از ان را در  لوله بازکنی پونک توضیح داده ایم.

قبل از محلول های شیمیایی و غیر شیمیایی اولین فکری که به نظر مخاطب بعد از مسدود شدن لوله می رسد تلمبه دستی است اما طرز استفاده از ان نیز به این صورت است که ابتدا محل مسدود شده را پر از اب کنید طوری که آب از کف شور یا کاسه توالت بیرون بزند و راه خروج هوا نداشته باشد بعد تلمبه دستی را به آرامی دور لوله قرار دهید طوری که از بغل تلمبه هیچ درزی نمانده باشد بلافاصله تلمبه دستی را با فشار دست هل دهید و چند بار این کار پشت سر هم امتحان کنید که در برخی از لوله هایی که مسدود می شوند این کار جواب خواهد داد.

اما در صورتی که گرفتگی لوله رفع نشد برای استفاده از محلول های غیر شیمیایی ابتدا بایدجنس  لوله را بررسی  کنید جنس لوله اگر چدنی باشد نباید از محلول های لوله بازکنی و چنته و صاف استفاده کنید که استفاده از این مواد در چدن علاوه بر اینکه گرفتگی لوله را رفع نمی کند بلکه باعث آسیب زدن به اطراف لوله و وردگی بدنه ی لوله می شود .که در آینده ی نزدیک باعث پوسیدگی و از بین رفتن لوله می شود.


اما در لوله های پلیکا و بوش فیت ابتدا باید آب داخل لوله را کاملا با کهنه و پارچه بکشید (تخلیه کنید.خشک کنید) بعد از این کار اسید را در داخل لوله ریخته و دو الی سه ساعت منتظر بمانید و بعد از اتمام این مدت آب را باز کنید که در برخی از لوله های مسدود شده جواب می دهد.

اما  در صورتی  که با این کار هم هم موفق به باز کردن گرفتگی لوله نشدید تنها راه چاره تماس با   لوله بازکنی سعادت آباد  وارسال سرویسکار لوله باز کن به منزل می باشد. اما از کجا و چگونه باید شرکت معتبری برای رفع مشکل خود پیدا کنیم؟ 


رفع گرفتگی لوله یک کار تخصصی می باشد که شاید از نظر مردم عادی بنظر برسد اما یک سرویسکار باتجربه باید طوری گرفتگی لوله را رفع کند که :

1-بعد از فنر زدن ،لوله از درز ها و زانویی  شل نشده و آب ندهد.

2-فنر لوله را سوراخ نکند و به اتصالات  آسیب وارد نکند.

3-فنر داخل لوله را ساییده نکند یا بعد از باز کردن محل دیگری دچار مسدود شدن نگردد.

و اما معتبر ترین شرکت لوله بازکنی تماس با سایت های سئو ی گوگل یا گرفتن شماره ی لوله بازکنی از 118 می باشد. ه این شرکت ها دارای مجوز و پروانه ی لوله کشی و لوله بازکنی می باشند.

برخی از لوله های سرویس بهداشتی یا آشپز خانه در هنگام مسدود شدن  به طبقه ی پایین یا به دیواره های منزل آب یا نشتی می دهند . دلیل آن این است که لوله ی سرویس بهداشتی در هنگام لوله کشی با کاسه توالت 10سانتی متر فاصله دارد این کار برای این است که بوی فاضلاب به داخل منزل منتشر نشود.

بعد از مسدود شدن لوله آب را که می ریزید . آب به صورت متداول بالا آمده و از محلی که لوله به کاسه توالت متصل شده است آب را به زیر کاسه منتقل می کند و در نهایت به طبقه ی پایین نشت می کند. اما این مشکل عادی می باشد که بعد از فنر زدن لوله و رفع گرفتگی این مشکل نیز حل میشود.

در لوله های آشپز خانه نیز فشار آبی که در داخل لوله وجود دارد از درز های لوله و زانویی خارج می شود و در نهایت به سقف  طبقه ی پایین یا دیوار نم می دهد که این مشکل نیز بعد از فنر زنی حل خواهد شد.

و اما برا ی که از مسدود شدن لوله های منزلمان پیشگیری کنیم مواردی را انجام دهید از جمله ی این کا رها عبارتند از:

1-یک آب کش در داخل سینک قرار دهید که هنگام شستن ظرف ها ته مانده ی غذا و تفاله چای و روغن موجود در ظرف ها را به داخل سبد یا آب کش بریزید.

2-در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی دستمال کاغذی را به هیچ عنوان به داخل کاسه نیندازید.

3- در کف شور حمام مو و صابون و ...را نریزید.

4-پارکینگ و پشت بام منزلتان را هر ماه تمیز کنید.

5-خاک گلدان و خاک فرش را در لوله ی بالکن یا سرویس بهداشتی نریزید.

6-در هنگام نوسازی خانه ابتدا در لوله ها را با گونی بگیرید که ماسه و سیمان  داخل لوله نریزد.



راهکارهای درآوردن وسیله از توالت


هنگامی که به صورت ناخود آگاه وسیله ای مانند گوشی ، نوار بهداشتی ، طلا و اشیای زینتی درو چاه توالت می افتد، در مرحله ی اول سعی می کنیم با دست سریع آن را در خارج کنیم، به دلیل لیز بودن جنس کاسه توالت ، به محض آن که وسیله ای می افتد ، درون سیفون گیر می کند ، در صورتی که جسم قابل مشاهده باشد، این راه کار هایی که برایتان شرح می دهیم کار ساز است ، ولی در صورتی که وسیله به اعماق لوله برود کارمان را کمی سخت تر می کند.

یکی از اولین و ساده ترین راه ها برای خارج کردن دستگاه از کاسه توالت با دست است. خطرات خارج کردن اشیاء با کمک دست می تواند باعث خروج آرنج به درستی از توالت شود یا به لبه سنگ توالت آسیب برساند.


برای برداشتن صحیح وسایل از توالت با دست، ابتدا باید ارتفاع سیفون فاضلاب را با سیم اندازه گیری کنید. با چراغ قوه می توان انتهای و قطر لوله را مشاهده کرد، در صورتی که ارتفاع آن بیش از 30 سانتی متر است از کارشناسان لوله بازکنی مدرن کمک بخواهید.


پس از بررسی ارتفاع زهکش، دستکش بپوشید و جسم را بردارید. مراقب باشید دست خود را به آرامی دور سیفون بچرخانید تا به جسم برخورد نکند و جسم را به عمق فاضلاب هدایت نکنید.


اگر آرنج هایتان چاق است، کل آرنج خود را در مایع شوینده آغشته کنید. با این کار دست شما به راحتی از داخل لوله عبور می کند. در صورت شکست از افراد لاغر کمک بگیرید.

1-در اوردن وسیله از سیفون با دست

اولین اقدام برای در آوردن وسیله از توالت ، استفاده از دستکش بلند است ، در این روش که همراه با کثیف کاری است ولی چاره ای نیست ، بهتر است بدون دستپاچگی جسم را از چاه توالت خارج کنیم ، مراقب باشید این کار را با آهستگی انجام دهید در غیر اینصورت ، وسیله به اعماق چاه رفته و باید از وسایل لوله بازکنی خاصی استفاده کرد. 

در آوردن وسیله از سیفون با گیره فاضلاب

 گیره فاضلاب یک روش بسیار کاربردی و آسانی است . در این روش شما به یک وسیله ای مانند دستگاه مشکل گشا یا گیره فاضلاب را باید تهیه کنید ، این وسیله شی ای به طول یک متر تا دو متر است و یک سر همانند قلاب دارد که می تواند ، وسایل را گیر بیاندازد. و می توانید از طریق ابزار فروشی  ها آن را تهیه کنید . چنگگ های مخصوصی برای این کار وجود دارند با استفاده از دسته که یک سر میله ، چنگک قابل کنترل  است ، و مب تواند اجسام و وسیله که درون سیفون گیر کرده اند ف به دام بیاندازد ، با چنگک وسیله را نگه داشته و جسم را از چاه توالت خارج کنید.

استفاده از دستگاهی به نام پمپ مکنده

این دستگاه در دست مردم عادی دیده نمی شود و نسبت به چنگک هزینه بسیار بالایی دارد ، موتور پر قدرت دستگاه  پمپ مکنده از طریق برق کار می کند و با وصل شده دستگاه به پریز برق شهری ، پمپ با قدرت و چرخش زیاد شروع به کار کرده و همانطور که از اسمش مشخص است ، قدرت مکشی که ایجاد می کند ، می توان  وسیله افتاده در چاه توالت را گیر بیاندازد ، و با قدرت و سرعت فروان کار درآوردن اشیا را به آسانی در عرض چند ثانیه انجام دهد.

اگر می خواهید شی با وسیله گران قیمت را خودتان خارج کنید، نکات زیر را جدی بگیرید.
  • به هیچ وجه بعد از افتادن شی داخل چاه توالت سیفون را نکشید.
  • حتما از ورود آب به درون لوله فاضلاب جلوگیری کنید.
  • مراقب باشید تا دستتان در لوله فاضلاب گیر نکند.
  • برای جلوگیری از ورود شی به اعماق لوله توالت با متخصص تماس بگیرید.
  • به دلیل وجود باکتری ها و ویروس درون توالت در صورت وجود زخم روی دستتان، احتمال مبتلا به بیماری های عجیب وجود دارد.
  • با دستکاری بیش از حد وسیله یا شی در لوله توالت باعث آسیب به آن وسیله می شوید. که در نهایت نتیجه ی کار سخت تر می شود.


کاربرد انواع پمپ ها ی تخلیه چاه


امروزه به دلیل  گسترش آپارتمان نشینی روز به روز، بر مشکلات ناشی از چاه و فاضلاب افزوده می شود ، تخلیه ی به موقع چاه راه اساسی و مهم است که تخلیه فضولات به طور کامل اجام گیرد. تا دوباره بعد از چند هفته چاه پر نشود . در صورتی که چاه دیر تر تخلیه گردد،چاه دچار نشتی فضولات شده ف و کار تخلیه را سخت کرده و همچمنین هزینه های چند برابری برای صاحب خانه ها به بار می آورد.

اولین راه بعد از پر شدن چاه تخلیه کردن آب چاه می باشد که برای این کار از انواع پمپ های تخلیه چاه تهران استفاده می شود در ادامه شما را با انواع پمپ های تخلیه چاه و کاربرد های آن آشنا می کنیم.

پمپ مناسب برای تخلیه چاه عمیق چیست؟

پمپ مناسب برای تخلیه چاه عمیق، پمپ آب شناور یا پمپ خود پراینگ است که در مناطق روستایی، شهری و کشاورزی قابل استفاده است. برای تامین آب مصرف کنندگان آب از چاه های عمیق، نیمه عمیق و کم عمق مناطق مختلف مناسب هستند.


با توجه به اینکه برای انتقال آب از چاه های عمیق به پمپ هایی با فشار کاری بالا نیاز است، بنابراین برای انتقال آب از این چاه ها باید از پمپ های ارتفاعی استفاده کرد. همچنین دما و نوع سیال (مقدار جامدات و جامدات معلق در سیال) از عوامل موثر در تعیین متریال پمپ می باشند. اما وقتی نوبت به انتقال آب از یک چاه عمیق می‌رسد، آیا همه پمپ‌های غوطه‌ور و خود پره‌شونده می‌توانند کار خود را انجام دهند؟ در این مقاله به بررسی ویژگی های پمپ مناسب برای تخلیه چاه عمیق می پردازیم.


نیاز به استفاده از پمپ برای تخلیه چاه عمیق

کشاورزان برای انجام فرآیندهای تامین آب و آبیاری مزارع خود به یک عامل محرک نیاز دارند. پمپ های چاه عمیق کشاورزی در فرآیند استحصال و انتقال آب از چاه های کشاورزی کاربرد فراوانی دارند و اگر بخواهیم بهترین پمپ را برای تخلیه چاه انتخاب کنیم، پمپ های شناور و پمپ های شناور مناسب ترین گزینه ها برای این منظور می باشند. لازم به ذکر است که اگر عمق چاه زیاد است باید از پمپ های شناور با ارتفاع بالا مانند پمپ های شناور 100 متری یا بالاتر (بسته به عمق چاه و طول مسیر آبیاری) استفاده کنیم. عملکرد پمپ تخلیه چاه به این صورت است که با مکش آب از کف چاه به درون خود، می توان با ایجاد نیروی گریز از مرکز به سیال پروانه پمپ، سیال ورودی را به ارتفاع بالایی منتقل کرد. بنابراین به این پمپ ها پمپ مکش تخلیه چاه نیز می گویند.


از سوی دیگر، به دلیل عمق زیاد چنین چاه هایی، به دو دلیل عمده امکان استفاده از موتور پمپ (موتور آب) وجود ندارد. اول اینکه موتور پمپ را نمی توان در آب غوطه ور کرد. دوم اینکه حداکثر مکش منفی موتور پمپ 8 متر است و این عدد برای انتقال آب از چاه عمیق مناسب نیست. همچنین پمپ های سانتریفیوژ خود پرایم شونده مانند پمپ های جت به دلایلی که در بالا ذکر شد قابل استفاده نیستند. هر مکانی که کاربر به آب چاه دسترسی داشته باشد نیاز به یک عامل محرک برای انتقال آب از چاه دارد که در حال حاضر توسط پمپ ها تامین می شود.


انواع پمپ های تخلیه چاه عمیق

در زیر به انواع پمپ های تخلیه چاه عمیق اشاره می کنیم و ویژگی های هر پمپ تخلیه چاه عمیق را بررسی می کنیم.


پمپ شناور

می توان گفت بهترین و مناسب ترین پمپ برای تخلیه چاه عمیق، پمپ شناور است. پمپ های شناور که از پمپ های سانتریفیوژ شناور محسوب می شوند، دارای فشار کاری بالا با تعداد پروانه های زیاد (حتی بیش از 20 عدد) بر روی محور الکتروموتور خود هستند و همین امر زمینه ساز تامین آب گسترده برای صنایع، خانگی و ... بخصوص. این امر فرآیندهای کشاورزی و آبیاری را تحت فشار قرار داد. قطر دهانه خروجی این پمپ ها از 1 تا 8 اینچ بوده و بسته به میزان هد و دبی مورد نظر کاربر متغیر است. همچنین لازم به ذکر است که حداقل قطر چاه برای کارکرد پمپ های شناور 3 اینچ می باشد.

هنگامی که دسترسی به برق برای کاربر امکان پذیر نباشد، از پمپ های شفت و غلاف استفاده می شود. پمپ شفت و غلاف که به عنوان پمپ توربین عمودی نیز شناخته می شود، نمونه دیگری از پمپ های شناور است که برای انتقال آب از چاه های عمیق استفاده می شود. پمپ های شفت و غلاف با پمپ های شناور متفاوت است. یکی از تفاوت های این دو پمپ تفاوت موتور آنهاست و در واقع الکتروموتور پمپ شناور توسط آب خنک می شود که با پمپ شناور ترکیب شده و در آب غوطه ور می شود. در حالی که موتور پمپ شفت و محفظه در خارج از چاه قرار دارد که در صورت دسترسی به برق می تواند با برق کار کند یا در صورت عدم دسترسی به برق می تواند گازوئیل باشد. از سوی دیگر، چون موت

پمپ کف کش معمولی

این پمپ برای تخلیه کردن چاه های معمولی با ارتفاع حداکثر 10الی 15 متر مورد استفاده قرار می گیرد این پمپ آب کش می باشد قطعات تشکیل دهنده ی این پمپ یک پره ی سه شاخه یک دینام معمولی و یک خازن تشکیل می شود که ابتدا شلنگ را به پمپ وصل کرده و با طناب آن را به کف چاه می فرستند.و سر شلنگ را به مخزن ماشین متصل می کنند.با زدن خازن به برق پمپ داخل چاه شروع به چرخش می کند و همانند موتور آب محلول های داخل چاه را توسط شلنگ به بالا می کشد و به مخزن ماشین منتقل می کند.

پمپ کف کش سه فاز

این نوع پمپ برای چاه های با ارتفاع بیش تر 20متر یا طول متراژ بالا ی100 متر مورد استفاده قرار می گیرد . پمپ سه فاز نیز همانند پمپ معمولی با طناب به داخل چاه فرستاده می شود و توسط شلنگ به مخزن ماشین متصل می شود .قطعات تشکیل دهنده ی این پمپ بدنه-جعبه ی اتصال سیم سه فاز -خازن-پره های 4شاخ و دینام فوق العاده قوی می باشد که برای تخلیه ی چاه سپتیک- منحول و اگو های بزرگ استفاده می شود پمپ سه فاز تمام فضولات و نخاله ی داخل چاه را تخلیه میکند و بغیر از آب چاه -لجن ها و چربی های چاه را می کشد. قدرت این پمپ نسبت به پمپ معمولی سه برابر است و با برق سه فاز کار می کند.

پمپ ساکن (مکنده)

این نوع پمپ بر خلاف دو پمپ  در بالا در بدنه ی ماشین تخلیه چاه تعبیه شده   و با گیر بکس ماشین کار می کند. ابتدا با روشن کردن کردن ماشین و درگیر کردن دینام پمپ با گیربکس ماشن پمپ شروع به چرخش می کند . از طرف دیگر پمپ یک لوله به داخل مخزن ماشین هدایت شده است از طرف انتهای مخزن ماشین نیز یه شیلنگ به سر چاه هدایت می شود. با روشن کردن پمپ  همانند جارو برقی شروع به مکیدن می کند در این نوع پمپ باید مخزن کاملا عاری از هوا باشد و تمام درز های مخزن بسته باشد. هنگامی که پمپ شروع به مکیدن می کند مخزن داخل ماشین را به خود می کشد و شلنگی که از انتهای مخزن به سر چاه هدایت شده آب و فضولات چاه را به داخل می کشد. برخلاف دو پمپ بالا دیگر این پمپ را به داخل چاه نمی فرستند. و چاه را از بالا به پایین تخلیه می کند.